A Gasztro Gerilla

GerillaGasztro

Húsvéthétfős haláltúra Gerillamódra

2017. április 21. - GerilLaca

A következő posztot Anya jegyzi.

Mindig is szerettünk kirándulni. Amikor gyerekeink lettek, kicsit vissza kellett venni a tempóból és a távokból, de egyre többet merünk már bevállalni, hogy a legkisebb is elmúlt már 4.

A húsvéthétfőslocsolókelőlelszökős kirándulásoknak évtizedes hagyománya van immár, az útvonal évek óta változatlan. Bár a locsolás visszasettenkedett az utóbbi években, de legalább kiszellőzik a hölgyek feje, mire hazaérünk :-)

Pilisszentiván Villa Negrától indulunk. A locsolkodás miatt - és hogy bevárjunk mindenkit - jó sokat időzünk.

Aztán indulás a NagySzénásra. Ha kevesebb gyerek van velünk, akkor a Magaskő (Ördög-torony) érintésével, most azonban a lankásabb utat választottuk, mely jobbról kerüli meg a sziklát.

Utána hosszan megyünk felfelé, hogy elérjük a Nagyszénás 550 m-es tetejét. Innen gyönyörű panoráma nyílik minden irányba.

A Nagyszénási menedékház hűlt helye mellett remek ebédelőhely van asztalokkal, itt szintén elidőzünk egy kicsit a csapattal. Előkerülnek a főtt tojások, és a húsvéti sonka maradékából készített remekművek. Sajnos a kirándulók többsége nem tartja be a természetjárás legalapvetőbb szabályait sem, ezért nagyon sok a szemét itt. Számomra érthetetlen, hogy miért nem lehet kinevezni egy zacskót szemetesnek, abban gyűjteni a kiürült csomagolóanyagokat. Ha nincs szemeteskosár a közelben (és persze nincs), akkor pedig szépen magunkkal visszük addig, míg a következő kukába ki nem tudjuk dobni, még ha az kilométerekre van is...

Utunkat folytatjuk a Zsíros-hegyre , ahol a szomját olthatja a megfáradt vándor a Muflon-itatóban

A visszaúton az Antónia árkot választjuk, ahonnan a piros jelzést követve jutunk vissza a Jági-tó érintésével a Villa Negrához Pilisszentivánra.

Házi biológusunknak köszönhetően a gyerekek ismerkednek a virágokkal, erdei ehető növényekkel: salátaboglárka, sóskaborbolya, hárslevél..

Utunk 14 km volt oda-vissza, kb. 350 szintemelkedéssel. A kirándulás mindennel együtt 11 óra volt (gyülekezés, gyönyörködés, ebéd, lazítás, stb), amiből maga a túrázás nettó 4,5 óra.

További cikkek, receptek a gerillagasztro.blog.hu oldalon!

Menjetrek Ti is ki a szabadba!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.