A Gasztro Gerilla

GerillaGasztro

Kihagyhatatlan nyári saláták I.

Ricotta, paradicsom

2017. augusztus 07. - GerilLaca

ricotta_kesz.jpg

A médiából sikeresen tájékozódtam arról, hogy hőség van.

Nincs mit tenni: légkondi be, sör/bor/víz a hűtőbe.

Elhatároztam, hogy sorra veszem a család által kedvelt nyári salátákat, és megosztom itt a blogon.

A húsok megszállotjaként egyáltalán nem osztom azt a nézetet, hogy nyáron az ember nem kívánja a zsíros ételeket, húsokat, de a jófajta nyári alapanyagoknak én sem tudok ellenállni.

A húsok mellett a zöldségek és sajtok ugyanúgy a szívem csücsökei.

A francia multiban meglepően jó sajátmárkás ricotta kapható, elfogadható árazás mellett.

A kertünkben gyönyörű a paradicsom, több balkonládában is burjánzik a görög-, lila- és hagyományos bazsalikom.

És kész, ennyi.

Nem a bonyolultságában, hanem az egyszerűségében és az alapanyagok minőségében van a titka.

Jó minőségű paradicsomot nehéz beszerezni, nekem szerencsémre van, piacokon azért próbálkoznék, hátha.

Gerezdekre szoktam vágni, ha már unom, akkor karikára.

Csipet jó minőségű tengeri só kerül a tetejére. A ricottát deszkára borítom a pohárból, felszeletelem és a tetejére rakom.

Frissen őrölt bors, aprózott bazsalikom, néhány csepp borecet és kevés olivaolaj kerül még rá.

Lehet hagyni fél órát pihenni a hűtőben, attól csak jobb lesz.

Ha a pokoli melegben mégis szükség lenne egy kis húsra, mellé lehet csempészni néhány vékony szelet pármai sonkát.

Én a húsvéti szívsonkából tettem el egy darabot, most azt vágtam meg, vetekszik a mediterrán sonkákkal...

ricotta_alapanyag.jpg

 

Jófajta, enyhén karcos nyári rizlinget és kenyeret rakok mellé.

ricotta_kesz.jpg

 

További cikkek, receptek a gerillagasztro.blog.hu oldalon!

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://gerillagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr1612719752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása