A Gasztro Gerilla

GerillaGasztro

Zakuszka, a "kelet balkán ajvárja"

Főzzél be a Gerillával!

2017. szeptember 11. - GerilLaca

zakuszka_kesz.png

Kedvenc zöldségeink közé tartozik a padlizsán, most talán még elérhető áron hozzá lehet jutni, érdemes feltöltekezni a téli hónapokra. Magától értetődően nem áll tőlünk távol a balkáni ízvilág. 

Először egy erdélyi magyar cimborám kínált meg a krémes lecsószerű pampuccal.

Azonnal beleszerettem és azóta is házikedvenc.

Mivel eddig egy Balaton melletti piacon be tudtam szerezni megfelelő minőségben, nem is gondolkodtam másban.

Sajnos a néni kifogyott a készletekből, így komolyan el kellett gondolkodni a megoldásról.

Azonnal lépnem kellett, be is vásároltam a szükséges alapanyagokat:

  • 2 kg padlizsán sütve
  • 2 kg kápia paprika apróra vágva
  • 4 fej vöröshagyma kockázva
  • 5-6 dl sűrített paradicsom (én Mutti-t használtam, nem olcsó, de jó)
  • 0,5 l olaj (jó minőségű étolaj bőven megteszi, kár flancolni olivaolajjal és az íze is más lesz)
  • 5 babérlevél
  • frissen őrölt bors (sokan egészborsot használnak, mi nem szeretünk ráharapni...)
  • fokhagyma (opcionális)
  • befőttesüvegek

Elég tökölős projekt, érdemes egyben egy tisztességes mennyiségnek nekiállni, a fenti mennyiség kb 5 literre volt elegendő.

Az alábbi eljárásrendet követtem:

A kimagozott, aprítógépben felaprózott kápiapaprikát 4 dl olajon kb 15-20 percig pirítom.

Padlizsánokat puhára sütöttem. Akinek lehetősége van rá, mindenképpen használjon faszenes sütőt, teljesen más ízt kap tőle. Én a BBQ sütésekre használt Old Smokey sütőben tettem oda indirekt grillen, az ízhatás fokozása végett cseresznyefa darabokat is dobtam a parázsra.

zakuszka_sul.jpg

 

35 percet sültek, a sütés végére kb.200 fokra kúszott fel a hőmérő.

Egyáltalán nem baj ha a zöldségek bőre kicsit kokszos lesz, úgyis lehúzzuk.

A sütés befejeztével a bőrét és a mérgező szárat leszedjük, ha nagyon magos a magokat is kivehetjük, félretesszük.

Ezt követően fakanállal pürésítjük, a fém eszközök használatát lehetőleg kerüljük, elszínezi a padlizsánt, bár jelen esetben annyira nem számít, a krém a paprika és a paradicsompüré miatt piros színű lesz.

A hagymákat apróra vágom, egy öt literes lábasban 4 evőkanál olajon megdinsztelem. Ezt követően az összes hozzávalót a hagymához adom, és lassú tűzön gyakran kevergetve legalább 2 órán keresztül főzöm.

Akkor jó, ha az olaj feljön a tetejére.

A dunsztosüvegeket mosogatást követően egy lábosban felforralom, ezekbe töltöm a kész krémet és  lezárás után a forró vízben hagyom kihűlni lefedve.

zakuszka_kesz.png

 

Friss kenyérre kenve, szendvicskrémnek a legfinomabb, de grillhúsokhoz, csevaphoz, lecsóba rakva ízfokozóként is kiváló.

További cikkek, receptek a gerillagasztro.blog.hu oldalon!

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://gerillagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr7312821062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása