A Gasztro Gerilla

GerillaGasztro

Quiche

Le Beaujolais Nouveau est arrivé!

2018. december 07. - GerilLaca

gerillagasztro_quiche_hozzavalok.jpg

Az új  Bejaulais megérkezett!

Kezembe került (véletlen műve volt) egy üveg Bejaulais és egy jóféle francia penészes sajt, a Beaujolais önmagában is ok az ünneplésre, ráadásul mi valami meleg vacsorára vágytunk, innen a megoldás kézenfekvő volt, egy jó kis sajtos, diós lepénynek nem lehet ellenállni. 
A quiche a francia konyha egyik ikonikus fogása, szerintem  a lepények lepénye, úgy gondoltam, méltó kiegészítése lesz a kiváló bornak.

Tradicionálisan többféle töltelékkel készítik, én most a sajttal akartam valami borhoz illőt kreálni, ezért a húsmentes verziót készítettem. Egy darab Roquefort-om volt a francia rokonoknak köszönhetően, franciaországban inkább a Bleu d'Auvergne-t használják hozzá.

Hozzávalók: 

A tésztához 

  • 250 g liszt
  • 125 g vaj
  • 1 tojássárgája
  • csipet só
  • 0,5 dl víz

A töltelékhez

  • 1,5 dl crème fraîche (multiknál beszerezhető Auchan, Aldi, Lidl, stb)
  • 150 g jó minőségű penészes kéksajt
  • 1 tojásfehérje+1 egész tojás
  • marék dióbél összetörve

 

gerillagasztro_quiche_hozzavalok_1.jpg

A tésztát kb 15 perc alatt kézzel összegyúrtam (nem kell teljesen simára), utána egy órát pihent a hűtőben. Közben a diót késsel apróra vágtam, összekevertem a sajttal, a krémmel és a tojásokkal, sóztam borsoztam. A tésztát a pihentetést követően 3-4 mm vastagságúra nyújtottam, piteformába egyengettem, villával megszurkáltam, a lelógó felesleget levágtam és 180 celsiusra melegített sütőben 10 percet elősütöttem. Néha fel szokott jönni a közepe, érdemes egy marék babot tenni a közepére, hogy ezt megelőzzük. Ezután az elősütött tésztára kanalaztam a krémet és kb 20-25 perc alatt készre sütöttem. Addig érdemes sütni, amíg a töltelék meg nem keményedik és elkezd színe lenni. Nálunk általában nincs ideje kihűlni :)

Bon appétit!
gerillagasztro_quiche.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gerillagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr2514429646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása